Veelgestelde vragen

Reserveringen

Het is alleen mogelijk om via onze website een reservering te plaatsen. www.aparking.nl/reserveren.

Op onze website staat aangegeven of dit kan en of hiervoor extra kosten in rekening worden gebracht. Klik hiervoor op (meer info) bij de gewenste parkeeraanbieder.

Aantal personen:
Het aantal personen invoeren is verplicht bij het boeken van een shuttle parkeerplaats. Zo weet de parkeeraanbieder hoeveel plaatsen ze moeten reserveren in de shuttlebus. Reist u met kinderen, reken ze dan ook mee. Merk en model:
Dit is belangrijke informatie als u de valet parking boekt. De chauffeur herkend u hiermee op het ontmoetingspunt. Nummerbord:
U maakt een reservering en u herinnert zich uw nummerbord niet meer? Dit is geen probleem u kunt uw nummerplaat later invoeren.

U kunt de reservering alsnog plaatsen zonder vluchtnummer. De door u opgegeven reserveringstijden zijn slechts een indicatie, deze tijden worden vooral gevraagd zodat de parkeeraanbieders hun personeel kunnen inplannen.

Vaak staan de aankomst- en vertrektijden van de vlucht al op de website van de ticketaanbieder.

Onze advies is om uw parkeerplaats via Aparking minimaal 72uur van te voren te reserveren. Parkeerterreinen kunnen namelijk vol raken. In drukke vakantieperiodes, adviseren we dan ook om minstens 96 uur van te voren te reserveren. Indien u vroegtijdig reserveert kunt u kiezen uit alle parkeeraanbieders met de beste deals en bent u verzekerd van een parkeerplaats.

Nadat u heeft gereserveerd krijgt u een bevestiging per e-mail toegestuurd. Het is geen probleem als u de bevestiging niet kunt uitprinten. U kunt uw reservering via uw laptop, tablet of mobiele telefoon laten zien.

Nadat u een reservering heeft gedaan, krijgt u automatisch een bevestiging per mail. Mocht u na circa 10 minuten nog geen reserveringsbevestiging hebben ontvangen in uw mailbox, dan raden wij u eerst aan om in uw ongewenste e-mail te kijken. Wanneer de bevestigingsmail in geen van deze mappen zit, kunt u inloggen met uw e-mailadres en reserveringsnummer. Hier kunt u uw reserveringsbevestiging opnieuw naar uw e-mailadres versturen.

U ontvangt een bevestiging per email. Uw reservering wordt vervolgens doorgegeven aan de betreffende parkeeraanbieder. Zo wordt er altijd een parkeerplek voor u vrijgehouden.

Reservering wijzigen

Wanneer u bij ons reserveert, kunt u uw reservering gemakkelijk zelf beheren. Wijzig uw reservering

Uw reservering wijzigen kan bij elke parkeeraanbieder. Ook als u meer of minder dagen wilt parkeren is dit mogelijk. U kunt uw wijziging tot 24 uur voor aankomst online doorgeven via de link in uw bevestigingsmail of via reservering beheren. Wanneer u uw reservering binnen 24 uur voor aankomst wilt wijzigen of vertrekt in het weekend, kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met de parkeeraanbieder. Het telefoonnummer van de parkeeraanbieder vindt u in de reserveringsbevestiging.

U kunt met een andere auto komen, wel dient u het nieuwe kenteken door te geven, zie hieronder:

Shuttle parkeren
In de bevestigingsmail die u van ons heeft ontvangen kunt u zelf uw kenteken aanpassen. Heeft u geen kenteken hoeven invullen tijdens het reserveringsproces? Dan hoeft u niets aan te passen en kunt u zo doorrijden naar de parkeerplaats. Heeft u wel uw kenteken ingevuld, dan kunt u dit aanpassen via reservering beheren of via de toegestuurde bevestigingsmail. In deze bevestigingsmail kunt u op een link klikken en zelf wijzigingen aanbrengen in uw reservering. Valet parkeren
Bij het valet parkeren is het belangrijk dat u tijdig aangeeft wanneer u met een andere auto komt. Het kenteken is van belang voor de aanpassing van de reservering aangezien u opgewacht wordt bij de vertrekhal en de medewerker u zal herkennen aan het kenteken. Het telefoonnummer van de betreffende aanbieder kunt u terugvinden in de bevestigingsmail.

Indien uw vlucht is vertraagd is geeft dit geen problemen, voor twaalf uur ’s nachts zijn er ook geen kosten aan de vertraging verbonden. U dient de vertraging wel door te geven aan de parkeeraanbieder, in de reserveringsbevestiging treft u het telefoonnummer van de parkeeraanbieder. U betaald alleen extra als u het aantal dagen van parkeren verlengd. Komt u eerder terug dan gepland? Dan dient u bij shuttle- en valet parkeren de parkeeraanbieder hier van te voren op de hoogte te stellen, het telefoonnummer vindt u op de reserveringsbevestiging. Samen kunt u een nieuwe afspraak maken.

Reservering annuleren

Door de corona-pandemie worden helaas veel reizen geannuleerd. Bent u ook getroffen door een geannuleerde reis, dan ontvangt u van ons een Corona-voucher. Deze voucher is voor één jaar geldig en kunt u inzetten bij een nieuwe geplande reis.

De voucher heeft de waarde van de geboekte parkeerplaats, u dient via de e-mail de annulering door te geven, u ontvangt direct een bevestiging per e-mail. Binnen 7 dagen na de annulering ontvangt u per e-mail uw persoonlijke vouchercode met alle nodige instructies.

De reden dat er gekozen is om een Aparking voucher uit te geven is omdat Aparking op grote schaal annuleringen ontvangt van klanten, ook worden er weinig tot geen nieuwe reserveringen gemaakt. Dit betekent dat Aparking getroffen is met de grootste financiële klap, allertijden. Middels het uitgeven van de Corona-voucher geven wij u de mogelijkheid om de voucher te besteden aan een nieuwe reservering bij Aparking.

De nieuwe reservering mag buiten het jaar vallen, de Corona-voucher is namelijk één jaar geldig. U dient de voucher dus binnen één jaar in te wisselen. Wanneer het totaalbedrag van de nieuwe reservering hoger uitvalt, dient u de meerkosten bij te betalen. Valt het bedrag lager uit, ontvangt u het restbedrag ook in de vorm van een voucher. Mits u de Corona-Voucher niet binnen 1 jaar gebruikt, krijgt u van ons het geld teruggestort.

De hoofdboeker ontvangt middels de e-mail de Corona-voucher, deze mag door de hoofdboeker besteed worden aan een nieuwe reservering dit kan zijn voor zichzelf of voor een ander.

De reservering kunt u zelf beheren voor 24 uur van uw aankomst kunt u de reservering kosteloos annuleren.

Algemeen

Aparking heeft kwaliteit afspraken gemaakt met de parkeeraanbieders, Aparking heeft het vertrouwen in de parkeeraanbieders dat zij ten alle tijden deze afspraken met de beloofde service aanbieden. Mocht dit anders geweest zijn, dient u de parkeeraanbieder zelf te benaderen, omdat wij deze terreinen zelf niet beheren. De klacht die u heeft kunt u middels de klachtenprocedure van de parkeeraanbieder door te geven, de gegevens van de parkeeraanbieder treft u in de reserveringsbevestiging. Wij stimuleren het achterlaten van reviews, dit kunt u doen via deze pagina.

Het is bijna onmogelijk dat een terrein bij ons volgeboekt is, Aparking heeft veel samenwerkingen met terreinen en dat een terrein vol zit komt dus bijna niet voor. Wel adviseren wij om zo vroeg mogelijk een plek te reserveren. Airport zoals Schiphol zijn vaak wat drukkere vliegvelenden, hierin adviseren wij om op tijd te reserveren. Mocht u bij ons gereserveerd hebben, bent u altijd zeker van een parkeerplaats.

In de reserveringsbevestiging onder punt 2 ‘plan uw route’, staat het telefoonnummer van de parkeeraanbieder, tevens treft u hier ook het adres van de parkeeraanbieder. Bij aankomst, terugkomst of wijzigingen, dient u dus ook dit nummer te bellen.

Mits u bij terugkomst uw auto ontvangt en schade constateert, kan dit enorm tegenvallen. De meeste parkings controleren uw auto bij aankomst en terugkomst, mocht dit niet gebeuren adviseren wij u om altijd zelf foto’s te maken van uw auto eventueel kunt u dit samen doen met de medewerker. U dient de schade direct te melden als u dit heeft geconstateerd bij de parkeeraanbieder en hier ook een bevestiging van te vragen. Dit om de zekerheid te garanderen dat uw schade goed aangekomen is door de snelheid van het doorgeven van de schade, geeft dit ook zekerheid dat het op het terrein van de pareeraanbieder gebeurd is. Wanneer de oorzaak van de schade niet is aan te tonen, is het mogelijk dat de schade niet wordt vergoed. U kunt ook contact opnemen met uw verzekeraar om u over de schade te laten adviseren. Aparking kan hierin geen beslissing maken, omdat wij zelf geen parkeerterreinen beheren. De De contactgegevens van de parkeeraanbieder vindt u in de reserveringsbevestiging.

Bij de meeste aangesloten parkeeraanbieders zijn speciale plekken voor mindervaliden beschikbaar. Vanaf daar kunt u met de shuttlebus naar het vliegveld worden gebracht. Een rolstoel kan helaas niet in de shuttlebus. Wij raden aan om dan te kiezen voor valet parkeren. Bij het valet parkeren rijdt uzelf niet naar een parkeerterrein toe. U rijdt naar de vertrekhal toe en geeft uw auto af aan een medewerker van een parkeerterrein die uw auto parkeert. Bij terugkomst brengt een medewerker uw auto naar het vliegveld, zodat u direct weer kunt wegrijden. Hierdoor zult u geen vervoer nodig hebben tussen het parkeerterrein en het vliegveld. Op de vliegvelden zijn er verschillende diensten en faciliteiten voor mindervaliden. Alle luchthavens zijn rolstoeltoegankelijk en beschikken over een invalidentoilet. Rolstoelen kunnen ook op alle luchthavens geleend worden. Ook bieden de vliegvelden hulp aan voor mindervaliden zoals persoonlijk begeleiding voor en na de reis. Dit moet wel ruim van te voren worden aangegeven zodat de hulp klaar staat bij aankomst en/of vertrek. U kunt dus met een gerust hart de vakantie beginnen.

Het kan voorkomen dat u plotseling door omstandigheden die u niet in de hand heeft het parkeerterrein niet op tijd kunt bereiken. U dient de vertraging direct door te geven aan de parkeeraanbieder. Zodat de betreffende medewerker rekening met de planning kan houden, deze staat namelijk op de afgesproken tijd voor u klaar. Het telefoonnummer van de parkeeraanbieder vindt u op de reserveringsbevestiging. Heeft u al gereserveerd bij Aparking , maar wijzigen uw vluchttijden? Wanneer u hier voor vertrek al van op de hoogte bent, kunt u zelf uw reservering wijzigen Zelf uw reservering wijzigen kan tot 24 uur van te voren. Dit is kosteloos. Bent u pas later op de hoogte van een wijziging in uw vlucht? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met de parkeeraanbieder. Het telefoonnummer van de parkeeraanbieder vindt u in uw reserveringsbevestiging.

Wij hebben verschillende parkeerterreinen voor u geselecteerd bij verschillende parkeeraanbieders. De keus is aan u of u kiest voor een overdekte of niet overdekte terrein. Wel begrijpen wij dat u met een gerust hart op reis wil en uw auto in vertrouwen wilt afgeven. Overdekt parkeren biedt voordelen aan; uw auto staat gepaarkeerd in een afgesloten omgeving. Om veiligheid te garanderen bij het afgeven van uw auto, inspecteert Aparking elke terrein van de parkeeraanbieder waarmee wij samenwerken. Wij selecteren dus voor uw de kwaliteit en betrouwdbaarheid; denk hierbij aan; de aangeboden faciliteiten, veiligheid, locatie en bereikbaarheid. Om de kwaliteit te waarborgen, vindt deze controle meerdere keren per jaar plaats. Middels ons filtersysteem bij het boeken kunt u zelf kiezen voor de optie overdekt parkeren of niet- overdekt parkeren. Bij elke parkeeraanbieder treft u ok een foto van het parkeerterrein, om u een indruk te geven van de parkeeraanbieder.

Als u de keus maakt om uw auto valet te parkeren, dan dient u de sleutels af te geven. Dit komt namelijk omdat uw auto bij de aankomst hal wordt aangenomen door de chauffeur en wordt weggereden naar de gereserveerde parkeerplaats. Zodra u geland bent, belt u naar de parkeeraanbieder en wordt u auto weer bij de aankomsthal afgeleverd, met uiteraard uw sleutels.